Borger

Disse evner kan alle klasser får, efter at man har købt første cirkel i en klasse. Alle borgerevner koster 2 EP.

Førstehjælp

Med denne evne kan du helbrede en såret person efter en kamp. Dette gøres ved at binde en bandage omkring den skadede kropsdel og holde en knyttet hånd over stedet mens du tæller til 60. Evnen kan kun bruges efter en kamp og man SKAL bruge bandager for at kunne bruge evnen.

Stk. 3 pr. kamp

Indkomst

Med denne evne får du 1 spilmønter fra start af. Det er dit eget ansvar at hente dem ved starten af spillet ved uddeling af holdpenge.

Tale elvisk

Med denne evne kan du forstå og tale elvernes sprog. Når man taler elvisk, så skal man tale engelsk.

Tale dværgsk

Med denne evne kan du forstå og tale dværgenes sprog. Når man taler dværgsk, så skal man tale tysk.

Hemmeligt sprog

Med denne evne kan du skrive og forstå et hemmeligt sprog. Du kan med evnen skrive dokumenter på hemmeligt sprog og kun folk med evnen hemmeligt sprog vil kunne læse og forstå disse. 

Evnen bruges ved at skrive en tekst på dansk, på et dokument, hvorefter man går til kroen og for den godkendt. Hvis ikke den er godkendt vil alle kunne læse og forstår teksten.

Benlås

Med denne evne kan du få en person til at stå stille. Dette gøres ved at tage en person på skulderen og siger "benlås". Så længe du holder personen på skulderen, vil du og han/hun stå stille. Evnen afbrydes også hvis du eller personen du har lås fast, tager skade. 

Nævekamp (2 niveauer)

Denne evne kan købes to gange. For hvert niveau får du +1 til dine nævekamppoint. Du kan læse mere om nævekampsreglerne under grundregler 

Marskering (kun tyve)

En tyv der bærer en godkendt maske, kan ikke blive genkendt af folk der ser ham.Masken skal bæres på ansigtet og virker kun hvis denne er godkendt til dette. Masker godkendes vedvåben - og rustningtjek. At fjerne en maske på en person er det sammen som at gennemsøge personen.

Genskab hukommelse (kun præst)

Genskab hukommelse virker som en normal magi og man skal derfor sige en klar og tydelig rite forinden magien bruges. Personen denne magi kastes på, kan huske alt fra den sidste kamp, han døde i.

Slå ud (kun kriger)

En kriger der har evnen slå ud, kan vælge at slå deres modstander i en nævekamp bevidstløsefter en vundet kamp. At slå en person bevidstløs virker ligesom bonk - personen som evnen bruges på er bevidstløs i 3 minutter efterfølgende. Personen som bliver slået ud, vil stadig få 1 i skade.

Næstved Rollespilsforening  I  Militærsvinget 1  I  4700 Næstved  I  E-mail: naestved.rollespilsforening@gmail.com |