Magiker
Magikeren besidder store kræfter, som kan bruges på både godt og ondt. Ingen har endnu opdaget hvordan disse kræfter opstår, men der går mange rygter og historier om dette, fra folkefærd til folkefærd. Magikeren kan være en ond kultist, som har fået sine evner af en ond gud, en beskytter der har viet sit liv til at beskytte de svage mod onde kræfter, en mægtig kampmagiker, der kan skade fjenderne og meget meget mere. Kun fantasien sætter grænser for historien bag din karakter.
Som magiker skal du huske følgende:
- Alle magier og velsignelser kræver en høj og tydelig rite før at den kastes.
- Man kan ikke gå imens man kaster magi.
Standard evner
Som magiker er dit speciale at udnytte dine magiske kræfter i forskellige situationer. Dog er det alligevel vigtigt at kunne stå oprejst i kampens hede. Derfor starter magikeren med evnen rustningbrug: let.
Som magiker, kan du en gang i løbet af spillet nedskrive en af dine magier, udover magier fra mesterklasserne, på en skriftrulle. Skriftrullen skal indeholde en rite, samt magiens navn. Når dette er gjort, vil du kunne give denne til andre og de vil kunne bruge den. Når skiftrullen er brugt én gang, rives den over og kan ikke bruges igen.
Skriftruller kan kun skrives på særligt magisk papir, som kun udleveres i kroen. Når skriftrullen er skrevet, skal den godkendes af personen der står i kroen.
Cirkel 1
Frygt
Med denne magi kan du tvinge en person til at flygte væk fra dig. Magien virker så længe du peger på offeret.
Stk: 3 pr. kamp
Cirkel 2
Lynkilde
Med denne magi kan magikeren give 1 i skade til en person, ved at pege eller røre ved personen.
Stk: 3 stk. pr. kamp
Cirkel 3
Sandhed
Denne magi gør dig i stand til at tvinge en person til at sige sandheden. Offeret skal svarer sandt på det første spørgsmål du stiller ham, efter du har kastet den.
Stk: -
Cirkel 4
Ophæv
Med denne magi kan du ophæve alle vedvarende magier: pege maiger, velsignelser, zombie og skjold. Når den er kastet stopper effekten af den vedvarende magi.
Stk: 3 pr. kamp
Cirkel 5
Ildvåben
Med denne magi kan du give 1 ekstra i skade med dit våben en gang. Når den er kastet giver det næste næste slag 1 ekstra i skade. Denne magi kan kun bruges på magikerens eget våben.
Stk: 3 stk. pr. kamp
Mesterklasser
Dødemaner
Zombie
Med dennne magi kan du fremmane en zombie af en død person. En Zombie har 4 liv og du kontrollere den. Du kan kun have én zombie af gangen.
Stk: 3 pr. kamp
Dræn liv
Med denne magi kan magikeren give 1 i skade til en person og helbrede ét liv til sig selv, ved at pege eller røre ved personen.
Denne magi udskifter magien "Lynkilde" og du kan derfor IKKE bruge "Lynkilde" mere.
Stk: 3 pr. kamp
Ildmester
Ildkugle
Med denne magi kan magikeren give 2 i skade til en person, ved at pege eller røre ved personen.
Denne magi Udskifter magien "Lynkilde" og du kan derfor IKKE bruge "Lynkilde" mere.
Stk: 3 pr. kamp
Velsignelse ildvåben
Virker som magien "Ildvåben", dog kan du velsigne hvilket som helst våben: Når denne velsignelse er kastet på et våben, giver det 1 ekstra i skade næste gang du slår.
Ildmesteren skal medbringe 2 røde stofbånd. Når velsignelsen er kastet binder du et rødt bånd om det velsignede våben. Velsignelsesbåndene kan ikke genbruges i en kamp. Alle personer kan kun have en velsignese på sig af gangen. Velsigelser kræver en høj og tydelig rite før den kastes.
Stk: max 2 pr. kamp
Arkanist
Returner magi
Med denne magi kan du returnere en hvilken som helst magi, tilbage til personen som kastede den mod dig.
Stk: 1 pr. kamp
Skjold
Med denne magi kan du lave et magisk skjold som man ikke kan bryde igennem. Det gøres ved at ligge et max. 2 m reb eller krydse arme. Magien holdes så længe du holder dine hænder over rebet eller dine arme krydset.
Stk: 1 pr. kamp
Kampmagiker
Rustningsbrug: Medium
Denne evne giver dig, ud fra hvilket rustning du bærer, op til 4 ekstra liv. Antallet af liv bliver før spilstart givet af rustningskontrolløren
Ekstra Lynkilde
Med denne magi får du én ekstra "Lynkilde". (I alt 4 pr. kamp)