top of page

Tyv

Tyven arbejder langt fra dagens lys og tager opgaver op som ingen andre vil. Hemmelige agendaer eller skjulte intentioner, ligger tit dagsordenen for en tyv. Om det er en simpel lommetyv, som tjener til dagen og vejen, en snigemorder, som arbejder på bestilling, en landevejs røver og hans slæng, som er ude efter en stor last, eller en helt anden. Kun fantasien sætter grænser for historien bag din karakter.

Standard evner

Som har du brug for at bevæge dig hurtigt, uden at blive set eller hørt. Derfor er det bedst at have en let rustning på. Tyven starter derfor med evnen rustningbrug: let.

Cirkel 3

Cirkel 1

Lommetyveri

Med denne evne kan tyven holde en hånd over en anden spillers pung, lomme, taske mm. og tælle til 30. Herefter skal tyven sige "lommetyveri" til spilleren. Spilleren skal da give tyven alle spilgenstande og spilmønter som spilleren havde. Hvis spilleren opdager dig eller hvis du på nogen måde bliver forhindret i at udføre lommetyveriet, bliver evnen stoppet.

Cirkel 2

Snigmord 1

Med denne evne kan du give en spiller 3 i skade ved at sætte en kniv i ryggen på ham og sige "snigmord 3 i skade". Spilleren må ikke se dig og ikke opdage dig i at gøre det.

 

Stk: 1 pr. kamp

Cirkel 3

Bonk

Med denne evne kan du slå en person bevidstløs i 3 minutter. Det gøres ved at lægge en bonk-kølle, på skulderen af personen og sige ”bonk”. Personen må ikke se dig og ikke opdage dig i at gøre det. 

 

Stk: 1 pr. kamp

Cirkel 4

Klatre murer

Med denne evne kan du klatre over en mur. Dette gøres enten med dine hænder eller et godkendt redskab. Mens du rollespiller at du kravler op af muren, tæller du til 30, hvis du bruger dine hænder og 15 hvis du bruget et redskab. Når det er gjort, må du gå over den mur.

Redskabet godkendes til våbenkontrol.

 

Stk: 1 pr. kamp.

Cirkel 5

Snigmord 2

Med denne evne kan du give en person 6 i skade, ved at sætte en kniv i ryggen på ham og sige ”snigmord 6 i skade”. Det kræver at personen ikke har set dig og ikke opdager dig i at gøre det.

 

Stk: 1 pr. kamp

Mesterklasser

Bandit

Skytte

Denne evne gør dig i stand til at give 2 skade med bue. Efter at du har ramt din modstander skal du sige 2 i skade.

 

Stk: 3 pr. kamp

Rustningsbrug: medium

Denne evne giver dig, ud fra hvilket rustning du bærer, op til 4 ekstra liv. Antallet af liv bliver før spilstart givet af rustningskontrolløren

Herold

Charmér Person

Med denne magi kan du fortrylle en person til at tro du er hans bedste ven. Personen vil være venligstillet overfor dig i 30 sek. Evnen kræver at der siges en høj og tydelig rite før den kastes.

 

Stk. 2 pr. kamp

Komando

Med denne evne kan du få en person til at udfører en kommando. Der findes 3 kommandoer: Sid, klap eller hop. Disse kommandoer er de eneste der må bruges.

 

Evnen kræver at der siges en høj og tydelig rite før den kastes

 

Stk: 3 pr. kamp.

Skarpskytte

Krudtbrug

Med denne evne kan du give 1 i skade med et krudt våben. Dette gøres ved at sigte på en person og skyde, når du har skudt råber "1 i skade" til den person du har skudt.

 

Stk: 3 pr. kamp

Mester skytte

Med denne evne kan du give 2 i skade med afstandsvåben: pile og kastevåben. Efter du har ramt din modstander siger du ”2 i skade”.

 

Stk: 3 stk. pr. kamp

Spion

Snigmord 3

Med denne evne kan du give en person 9 i skade, ved at sætte en kniv i ryggen på ham og sige ”snigmord 9 i skade”. Det kræver at personen ikke har set dig og ikke opdager dig i at gøre det.

 

Stk: 1 pr. kamp

Kasteskyts

Denne evne gør dig i stand til at give 2 skade med kastevåben. Efter at du har ramt din modstander skal du sige 2 i skade.

 

Stk: 3 pr. kamp

bottom of page